IT-KUMPPANI
IT-ympäristö palveluna
Vapauta aikaasi olennaiseen
IT-ulkoistuspalvelu
Seclan Sata on palvelu, jolle annamme 100% tyytyväisyystakuun. Paketti sisältää yrityksen IT-infrastruktuurin täysulkoistuksen sekä ylläpidon.
Palvelumme tuo mukanaan kustannustehokkuutta ja joustavan tavan hoitaa sekä IT-toimintojen perusylläpitoa että yllättäviä, nopeita ratkaisuja ja asiantuntemusta vaativia tilanteita. Palvelumme toimii niin arkena kuin pyhinäkin sekä silloin, kun yrityksesi henkilöstö lomailee.

Miksi ICT-ylläpito ja -tuki kannattaa ulkoistaa?
Tahdotko tietää ja suunnitella IT-toimintojen kustannukset ennakkoon? Haluatko välttää yllätyskuluja?
- Seclan Sata -palvelu takaa kiinteän hinnoittelun ilman yllätyksiä ja IT-kulut on helppo määritellä vuosittain.
Onko oma IT-henkilösi ali- tai ylityöllistetty? Onko haastavaa pitää IT-osaaminen riittävällä tasolla?
- Panostamalla laadukkaaseen ja joustavasti toimivaan Seclan Sata -palveluun saat koulutettujen osaajien palvelut käyttöösi murto-osalla oman IT-henkilön palkkaamisen ja kouluttamisen kustannuksista.
Aiheuttaako loma-aika kesäisin pulmia IT-tuen hoitamisessa? Entä hoituvatko helpdesk-hommat virka-ajan ulkopuolella ongelmitta?
- Ota Seclan Sata -palvelu käyttöösi ja saatte lomailla rauhassa. Päivystämme puolestanne arkena ja pyhinä sekä loma-aikoina.
Tarvitsetko lisää aikaa yrityksen liiketoiminnan pyörittämiseen ja kehittämiseen?
- Ulkoistamalla IT-ylläpidon ja -tuen saat vapautettua aikaa pääliiketoiminnan pyörittämiseen ja sen kehittämiseen, kun IT-tehtävien hoito ei ole oman henkilöstösi huolehdittavana.
Seclan Sata paketin sisältö
Helpdesk
- Käytössäsi on yksi helpdesk-mobiilinumero, johon soittaa tilanteessa kuin tilanteessa.
Etätuki ja onsite-lähituki
- Etätuki ottaa yhteyttä asiakkaan koneeseen ja ratkaisee ongelman. Onsite-lähituki saapuu paikalle, kun tarvitset apua toimipisteelläsi.
Rajaton ja nopea
- Rajattomasti tukipyyntöjä nopealla vasteajalla.
Työasemat
- Valittavissa max 10 työaseman ylläpito ja 2 palvelinylläpitoa tai max 15 työaseman ylläpito ilman palvelinylläpitoa.
Päätelaitteet
- Työntekijöiden ja yrityksen päätelaitteiden ja puhelimien ylläpito.
Muut
- Sisältää tulostimien, tukiasemien, verkkolaitteiden ja sähköpostin hoidon.
Valvonta- ja käytettävyyspalvelut
Tarjoamme palvelinten sekä muiden verkkolaitteiden ylläpitoa ja käytettävyyttä kiinteään kuukausihintaan sillä periaatteella, että yksittäisten ongelmatapausten selvitystyöt eivät aiheuta erillistä tuntilaskutusta. Lisäksi palvelun etuna on SLA-sopimus, jossa sitoudutaan reagoimaan ja ratkaisemaan ongelma SLA- sopimuksen mukaisesti tietyn ajan sisällä.
Seclan Xpress -käytettävyyspalvelu takaa asiakkaan liiketoiminnalle kriittisen järjestelmän käytettävyyden. Käytettävyyspalvelu seuraa ja valvoo järjestelmän toimintaa sekä raportoi mahdollisista vikatilanteista proaktiivisesti, jolloin vikatilanteisiin kyetään reagoimaan ennen varsinaisen vikatilanteen muodostumista. Asiakkaalle voidaan myös antaa pääsy oman palvelimensa valvontanäkymään sekä omaa palvelinta koskeviin tukipyyntöihin.
Palvelu sopii niin fyysisille kuin virtuaalisille palvelimille – sekä muille verkon laitteille.

Palvelu sisältää
- Valvonta 24 x 7, 9 x 5 palveluaika, max 4 h reagointiaika
- Palvelun käytettävyyteen liittyvät työt
- 2 h muita sovittuja töitä /kk, kuten päivitykset
Esimerkki laajennetusta ratkaisussa
- Palveluaika aina 24 x 7 saakka, max 1 h reagointiajalla
- Erillinen, kattava raportointi asiakkaan koko järjestelmästä
- X tuntimäärä muita kuin suoraan palvelun käytettävyyteen liittyviä töitä /kk
Lisätietoja palveluajoista
Seclan Xpress -käytettävyyspalvelun hinnoittelu on sidottu eri palveluaikoihin riippuen siitä, onko palvelun oltava käytössä 24 x 7 vai esimerkiksi vain arkisin virka-aikana (9 x 5). Myös palvelutaso vaikuttaa hintaan – eli kauanko järjestelmä saa olla pois käytöstä mahdollisessa vikatilanteessa.
Tiedosto- ja varmistuspalvelut
Tarjoamme monipuolisia tiedosto- ja varmistusratkaisuja yritysten tarpeisiin. Tarjoamme esimerkiksi Microsoft Active Directory -ympäristön tiedostonjakopalveluineen tai helpon ja kätevän Dropbox-pilvipalvelu -tyylisen tiedostopalvelun turvallisesti Seclanin konesalista käsin.
Varmistusratkaisussa yleisin mallimme on varmistaa Seclanin konesalissa olevat sovitut palvelimet/palvelut päivittäin sekä säilyttää varmistuksia siten, että asiakkaalla on mahdollisuus päästä aina kuukauden takaiseen tilanteeseen. Tarjoamme myös ns. etävarmistuspalveluita, joissa yrityksen data varmistetaan internetin yli Seclanin konesaliin. Tarvittaessa otamme pelkästään vastuu- ja raportointiroolin asiakkaan varmistusympäristöstä.
Seclanin tarjoama Microsoft M365 varmistuspalvelu on asiakkaan pilven yritysympäristön turvaamista, jossa tieto turvataan Seclanin omiin konesaleihin Suomessa. Tietoturva on ajankohtaista jokaiselle yritykselle.

Perus tiedostopalvelu sisältää
- Tarvittava määrä tallennustilaa
- Turvallinen ja helppo pääsy tiedostoihin tarvittaessa mistä tahansa
- Varmistus
- Päivystys 24 x 7
Perus varmistuspalvelu sisältää
- Tarvittava määrä varmistuskapasiteettia
- Datojen varmistus päivittäin, säilytys neljä viikkoa
- Varmistuksien valvonta
- Varmistuksien palautus
- Raportointi
M365 varmistuspalvelu sisältää
Seclanin M365 varmistuspalvelu tarkoittaa pilviympäristön automaattista varmuuskopiointia. Se sisältää räätälöitävissä olevia ratkaisuja yrityksen tai käyttäjäkohtaisten tietojen turvallisuuden takaamiseksi.
Palvelu takaa tärkeimpänä datan, tiedostojen ja sähköpostien säilyttämistä ja palautusmahdollisuuksia. Varmistuspalvelun avulla tietoturvariskit pienenevät ja kriittisen tiedon säilyminen mahdollistetaan 100 %:sti Seclanin varmistuspalvelulla.
Lisää tietoa Seclanin M365 varmistuspalvelusta ja sen mahdollisuuksista:
- Varmistuslaitteisto sijaitsee auditoidussa tilassa. Varmistus on myös mahdollista kahdentaa toiseen konesaliimme.
- Mahdollisuus saada oma järjestelmävalvoja-tunnus varmistusten hallintanäkymään.
- Palautukset arkiaikana, sovittaessa myös arkiajan ulkopuolella.
- Jatkuva versio-, korjaus- ja tietoturvapäivitys.
- Varmistuskierto (oletus): joka ilta/yö. Säilytysaika 5v. Varmistusaikoja voi tarvittaessa muuttaa.
- Palvelua valvotaan ja palvelukriittisiin ongelmiin reagoidaan 24x7 palvelutasolla.
Tietoturvapalvelut
Tietoturva on nykypäivänä äärimmäisen tärkeä asia, joka koskettaa meitä kaikkia niin yksilöinä kuin organisaatioina. Yhteiskuntamme ja taloutemme ovat yhä riippuvaisempia digitaalisista järjestelmistä ja tietotekniikasta, mikä tekee tietoturvan merkityksestä korvaamattoman.
Kartoitamme tarvittaessa yrityksen tietoturvatason liiketoiminnan vaatimalla tavalla perehtymällä toimintaan.
Puutteellinen tietoturva altistaa meidät riskeille, kuten tietomurroille, identiteettivarkauksille ja tietojen luvattomalle käytölle. Tämä voi aiheuttaa vakavia taloudellisia menetyksiä. Tietoturvan ylläpitäminen vaatii jatkuvaa valppautta, investointeja ja koulutusta.

Laitteet ja lisenssit
Laajasta laitevalikoimastamme löytyvät palvelimet, työasemat, muut laitteet ja lisenssit, jotka vastaavat monipuolisiin liiketoiminnallisiin tarpeisiin. Edustamme useita arvostettuja valmistajia, kuten HP, IBM, Lenovo, Microsoft, Fortinet, Aruba ja F-Secure, mikä mahdollistaa sen, että voimme tarjota asiakkaillemme laadukkaita ja luotettavia ratkaisuja.
Olitpa sitten hankkimassa uusia palvelimia liiketoiminnan laajentuessa, päivittämässä työasemakantaasi tai tarvitsemassa tietoturvallisia ratkaisuja, meillä on osaaminen ja valikoima vastaamaan odotuksiasi.

Tarjouspyyntö
Ota yhteyttä lomakkeella tai suoraan myyntiimme!

Aloitetaanko yhteistyö?
Meiltä saat yksilöllistä ja luotettavaa palvelua. IT-alan asiantuntijamme auttaa löytämään oikeat ratkaisut, jotka tukevat liiketoimintanne ongelmatonta kehittymistä.