IT-KUMPPANI
IT-ympäristö palveluna
Vapauta aikaasi olennaiseen
IT-ulkoistuspalvelu
Tarjoamme Seclanin IT-ulkoistuspalvelua 100% tyytyväisyystakuulla, johon sisältyy yrityksesi IT-infrastruktuurin kokonaisvaltainen ulkoistus ja jatkuva ylläpito. Palvelu tuo mukanaan merkittävää kustannustehokkuutta sekä joustavuutta IT-toimintojen hallintaan – olipa kyseessä päivittäinen ylläpito, äkilliset tekniset haasteet tai asiantuntemusta vaativat tilanteet.
Palvelumme on käytettävissä vuoden ympäri – arkena, pyhinä ja lomakausina – varmistaen, että yrityksesi IT toimii saumattomasti kaikissa tilanteissa.

Miksi IT-ylläpito ja -tuki kannattaa ulkoistaa?
- Tahdotko tietää ja suunnitella IT-toimintojen kustannukset ennakkoon? Haluatko välttää yllätyskuluja?
- Seclan IT-ulkoistuspalvelu takaa kiinteän hinnoittelun ilman yllätyksiä ja IT-kulut on helppo määritellä vuosittain.
- Onko oma IT-henkilösi ali- tai ylityöllistetty? Onko haastavaa pitää IT-osaaminen riittävällä tasolla?
- Panostamalla laadukkaaseen ja joustavasti toimivaan IT-ulkoistuspalveluun saat koulutettujen osaajien palvelut käyttöösi murto-osalla oman IT-henkilön palkkaamisen ja kouluttamisen kustannuksista.
- Aiheuttaako loma-aika kesäisin pulmia IT-tuen hoitamisessa? Entä hoituvatko helpdesk-hommat virka-ajan ulkopuolella ongelmitta?
- Ota Seclan IT-ulkoistuspalvelu käyttöösi ja saatte lomailla rauhassa. Päivystämme puolestanne arkena ja pyhinä sekä loma-aikoina.
- Tarvitsetko lisää aikaa yrityksen liiketoiminnan pyörittämiseen ja kehittämiseen?
- Ulkoistamalla IT-ylläpidon ja -tuen saat vapautettua aikaa pääliiketoiminnan pyörittämiseen ja sen kehittämiseen, kun IT-tehtävien hoito ei ole oman henkilöstösi huolehdittavana.
Seclan IT-ulkoistuspalvelun sisältö
- Helpdesk
- Käytössäsi on yksi helpdesk mobiilinumero ja sähköpostiosoite, joita käyttää tilanteessa kuin tilanteessa.
- Etätuki ja onsite-lähituki
- Etätuki ottaa yhteyttä asiakkaan työasemaan tai päätelaitteeseen ja ratkaisee ongelman. Onsite-lähituki saapuu paikalle, kun tarvitset apua toimipisteelläsi.
- Rajaton ja nopea 24x7 palvelu sekä laitehankinnat
- Rajattomasti tukipyyntöjä nopealla vasteajalla. Palveluaika sovittaessa aina 24x7 saakka. Seclanilta kaikki tarvittavat työasemat (kannettavat) sekä päätelaitteet.
- Internet-yhteydet
- Meiltä tarvittaessa laadukkaat internet yhteydet omilla (RIPE) julkisilla IPv4 ja IPv6 osoitteilla
- Työasemat
- Vastaamme asiakkaan kaikista työasemista raudan sekä eri käyttöjärjestelmien osalta
- Palvelimet
- Vastaamme asiakkaan omista palvelimista; joko heidän omassa laitetilassaan tai sitten virtualisoituna esim. Seclanin konesalissa
- Päätelaitteet
- Työntekijöiden ja yrityksen päätelaitteiden ja puhelimien ylläpito onnistuu tarvittaessa myös (Microsoft Intune)
- Verkkolaitteet ja tulostimet
- Vastaamme asiakkaan verkkolaitteista (kytkimet, WIFI-tukiasemat) ja tarvittaessa myös tulostimista
- Microsoft 365 palvelukokonaisuuden hallinta
- Vastaamme asiakkaan koko Microsoft 365 ympäristöstä. Katso lisätietoa alta.
Microsoft 365- palvelukokonaisuuden hallinta
Seclan ei tarjoa pelkästään Microsoft 365 -lisenssejä, vaan kattavan palvelukokonaisuuden, joka kattaa koko Microsoftin pilvipalveluympäristön ja hallinnan. Palveluun sisältyvät keskeiset työvälineet, kuten:
- Microsoft Outlook – sähköpostin hallintaan
- Microsoft SharePoint – sisällönhallintaan ja sisäiseen viestintään
- Microsoft OneDrive – tiedostojen tallennukseen ja jakamiseen
- Microsoft Teams – etäkokouksiin ja yritysten väliseen yhteistyöhön
- Microsoft Intune – laitehallintaan ja tietoturvaan
Tietoturva on olennainen osa Microsoft 365 -ympäristön hallintaa, ja Seclanin asiantuntemus kattaa myös kehittyvät ratkaisut, kuten Microsoft Copilot -tekoälyn hyödyntämisen. Lisäksi seuraamme aktiivisesti Microsoftin uusia loppukäyttäjille suunnattuja tuotteita ja otamme ne osaksi palveluamme tarpeen mukaan.
Tarjoamme myös Microsoft-pilven varmuuskopioinnin Seclanin konesaliin, mikä takaa tietojen turvallisen säilytyksen ja palautettavuuden kaikissa tilanteissa.

Valvonta-, ylläpito- ja päivystyspalvelut
Tarjoamme palvelinten ja muiden verkkolaitteiden ylläpitoa kiinteällä kuukausihinnalla. Palvelun hinnoittelumalli perustuu siihen, että yksittäisten ongelmatilanteiden selvitys ei aiheuta erillistä tuntilaskutusta. Tämä tuo ennakoitavuutta ja kustannustehokkuutta IT-budjetointiin.
Palveluun sisältyy SLA-sopimus (Service Level Agreement), jossa sitoudumme reagoimaan ja ratkaisemaan ongelmat sovitun aikarajan puitteissa. Näin varmistetaan liiketoiminnalle kriittisten järjestelmien jatkuva käytettävyys.
Seclan Xpress käytettävyyspalvelu valvoo järjestelmien toimintaa reaaliaikaisesti ja raportoi mahdollisista häiriöistä proaktiivisesti – usein jo ennen kuin varsinainen vikatilanne ehtii muodostua. Asiakkaalle voidaan tarjota pääsy omaan valvontanäkymään sekä tukipyyntöjen seurantaan, mikä lisää läpinäkyvyyttä ja hallinnan tunnetta.
Palvelu soveltuu sekä fyysisille että virtuaalisille palvelimille, ja kattaa myös muut verkon laitteet.

Palvelu sisältää
- Valvonta 24 x 7, 9 x 5 palveluaika, max 4 h reagointiaika
- Palvelun käytettävyyteen liittyvät työt
- 2 h muita sovittuja töitä /kk, kuten päivitykset
Esimerkki laajennetusta ratkaisussa
- Palveluaika aina 24 x 7 saakka, max 1 h reagointiajalla
- Erillinen, kattava raportointi asiakkaan koko järjestelmästä
- X tuntimäärä muita kuin suoraan palvelun käytettävyyteen liittyviä töitä /kk
Lisätietoja palveluajoista
Seclan Xpress -käytettävyyspalvelun hinnoittelu on sidottu eri palveluaikoihin riippuen siitä, onko palvelun oltava käytössä 24 x 7 vai esimerkiksi vain arkisin virka-aikana (9 x 5). Myös palvelutaso vaikuttaa hintaan – eli kauanko järjestelmä saa olla pois käytöstä mahdollisessa vikatilanteessa.

Tiedosto- ja varmistuspalvelut
Seclan tarjoaa monipuolisia ja turvallisia tiedosto- sekä varmistusratkaisuja yritysten eri tarpeisiin. Palveluihimme kuuluu muun muassa:
- Microsoft Active Directory -ympäristö tiedostonjakopalveluineen
- Seafile tiedostopalvelu, joka toimii turvallisesti Seclanin suomalaisesta konesalista käsin Dropboxin kaltainena palvelu
Varmistusratkaisumme perustuvat luotettavaan ja ennakoitavaan malliin: sovitut palvelimet ja palvelut varmuuskopioidaan päivittäin Seclanin konesalissa, ja varmuuskopiot säilytetään siten, että asiakkaalla on pääsy oletuksena aina kuukauden takaiseen tilanteeseen. Tarvittaessa myös pidempi säilytysaika järjestyy.
Tarjoamme myös etävarmistuspalveluita, joissa yrityksen data varmistetaan internetin yli Seclanin konesaliin. Vaihtoehtoisesti voimme ottaa vastuullemme asiakkaan olemassa olevan varmistusympäristön hallinnan ja raportoinnin.
Erityisesti Microsoft 365 -ympäristöön tarjoamme M365-varmistuspalvelun, jossa yrityksen pilvitiedot turvataan Seclanin omissa konesaleissa Suomessa. Tämä ratkaisu tuo lisäturvaa tilanteissa, joissa Microsoftin omat varmistusmekanismit eivät riitä liiketoiminnan jatkuvuuden varmistamiseen.
Tietoturva on keskeinen osa kaikkia tarjoamiamme ratkaisuja – siksi palvelumme kehittyvät jatkuvasti vastaamaan nykypäivän vaatimuksia.
Tiedostopalvelu sisältää
- Tarvittava määrä tallennustilaa
- Turvallinen ja helppo pääsy tiedostoihin tarvittaessa mistä tahansa
- Varmistus
- Päivystys 24 x 7
Varmistuspalvelu sisältää
- Tarvittava määrä varmistuskapasiteettia
- Datojen varmistus päivittäin, säilytys oletuksena neljä viikkoa
- Varmistuksien valvonta
- Varmistuksien palautus
- Raportointi
M365 varmistuspalvelu sisältää
Seclanin M365 varmistuspalvelu tarkoittaa pilviympäristön automaattista varmuuskopiointia. Se sisältää räätälöitävissä olevia ratkaisuja yrityksen tai käyttäjäkohtaisten tietojen turvallisuuden takaamiseksi.
Palvelu takaa tärkeimpänä datan, tiedostojen ja sähköpostien säilyttämistä ja palautusmahdollisuuksia. Varmistuspalvelun avulla tietoturvariskit pienenevät ja kriittisen tiedon säilyminen mahdollistetaan 100 %:sti Seclanin varmistuspalvelulla.
Lisää tietoa Seclanin M365 varmistuspalvelusta ja sen mahdollisuuksista:
- Varmistuslaitteisto sijaitsee auditoidussa tilassa. Varmistus on myös mahdollista kahdentaa toiseen konesaliimme.
- Mahdollisuus saada oma järjestelmävalvoja-tunnus varmistusten hallintanäkymään.
- Palautukset arkiaikana, sovittaessa myös arkiajan ulkopuolella.
- Jatkuva versio-, korjaus- ja tietoturvapäivitys.
- Varmistuskierto (oletus): joka ilta/yö. Säilytysaika 5v. Varmistusaikoja voi tarvittaessa muuttaa.
- Palvelua valvotaan ja palvelukriittisiin ongelmiin reagoidaan 24x7 palvelutasolla.

Yritysverkkopalvelut
Seclan tarjoaa luotettavia ja suorituskykyisiä tietoliikenneratkaisuja, jotka vastaavat organisaatioiden liiketoimintatarpeisiin. Olipa kyseessä yritysverkkojen suunnittelu ja toteutus, internet-yhteyksien hallinta tai mobiilipalveluiden tukeminen, autamme rakentamaan vahvat ja turvalliset verkot, jotka ovat sekä skaalattavissa että joustavia tulevaisuuden tarpeisiin.
Palveluvalikoimamme
- Internet-yhteydet – nopea ja vakaa yhteys yrityksen tarpeisiin. Seclan on itsenäinen operaattori tarjoten internet yhteyksiä koko Suomen laajuisesti - ja miksei ulkomaillekin yhteistyöoperaattoreiden kanssa. Yhteysnopeudet aina 10Gbps saakka.
- Palomuuri – suojaa verkkoa ja dataa kyberuhkilta. Edustuksessamme Fortinet ja Ubiquiti Networks.
- Lähiverkko (LAN) – tehokkaasti toimivat sisäiset yhteydet
- Langaton verkko (WiFi/WLAN) – joustavat, turvalliset ja kattavat langattomat ratkaisut. Edustuksessamme Ubiquiti Networks.
Miksi tietoliikenneratkaisut ovat kriittisiä?
Modernissa digitaalisessa liiketoimintaympäristössä tietoliikenneyhteydet mahdollistavat:
- Nopeat ja turvalliset tiedonsiirrot eri laitteiden ja käyttäjien välillä
- Reaaliaikaisen viestinnän ja tehokkaan yhteistyön
- Tuottavuuden parantamisen ja prosessien optimoinnin
- Kilpailukyvyn säilyttämisen nopeasti muuttuvassa markkinassa
Seclanin ratkaisut tarjoavat yrityksille luotettavan perustan digitaaliseen kasvuun ja auttavat organisaatioita pysymään askeleen edellä teknologian kehityksessä.
Peruspalvelu sisältää
- Tarvittavat päätelaitteet
- Linjavalvonta
- Päivystys 24 x 7
Räätälöity ratkaisu sisältää
- Yritysverkko toimipisteiden välille tietoturvallisesti operaattorin runkoverkossa keskitetyllä palomuuriratkaisulla
- Palomuuripalvelu (huoltoleasing laitepalvelu + palomuurin ylläpito)
- Langattomat yhteydet (huoltoleasing laitepalvelu)
- Yhteyksien SLA (käytettävyyspalvelu)
Tietoturva- ja asiantuntijapalvelut
Tietoturva on kriittinen osa nykyaikaista liiketoimintaa. Se koskettaa meitä kaikkia – niin yksilöinä kuin organisaatioina. Yhteiskuntamme ja taloutemme ovat yhä riippuvaisempia digitaalisista järjestelmistä, mikä tekee tietoturvasta korvaamattoman osan yrityksen toimintavarmuutta ja mainetta.
Seclan tarjoaa asiantuntevaa apua yrityksen tietoturvan kartoittamiseen ja kehittämiseen. Tarvittaessa suoritamme kattavan tietoturva-arvion, jossa perehdymme yrityksen toimintaan ja sen liiketoiminnallisiin vaatimuksiin.
Puutteellinen tietoturva altistaa yrityksen vakaville riskeille, kuten:
- Tietomurrot
- Identiteettivarkaudet
- Tietojen luvaton käyttö
Nämä voivat johtaa merkittäviin taloudellisiin menetyksiin ja mainehaittoihin. Tietoturvan ylläpito vaatii jatkuvaa valppautta, oikeanlaista teknologiaa, säännöllisiä investointeja sekä henkilöstön koulutusta.
Seclanin asiantuntijat auttavat varmistamaan, että yrityksesi tietoturva on ajan tasalla ja vastaa nykyajan uhkakuviin.

Laitteet ja lisenssit
Seclanin laajasta valikoimasta löydät palvelimet, työasemat, verkkolaitteet ja ohjelmistolisenssit, jotka vastaavat monipuolisiin ja vaativiin liiketoimintaympäristöihin. Edustamme useita tunnettuja ja arvostettuja valmistajia, kuten:
- HP
- Lenovo
- Dell
- Microsoft (CSP,SPLA)
- Fortinet
- Ubiquiti Networks
- WithSecure
Tämä mahdollistaa sen, että voimme tarjota asiakkaillemme laadukkaita, turvallisia ja luotettavia ratkaisuja eri käyttötarkoituksiin.
Olipa kyseessä uusien palvelimien hankinta liiketoiminnan kasvaessa, työasemakannan päivittäminen tai tietoturvaratkaisujen toteuttaminen, Seclan tarjoaa asiantuntemusta ja valikoiman, joka vastaa yrityksesi tarpeisiin – nyt ja tulevaisuudessa.

Tarjouspyyntö
Ota yhteyttä lomakkeella tai suoraan myyntiimme!

Aloitetaanko yhteistyö?
Meiltä saat yksilöllistä ja luotettavaa palvelua. IT-alan asiantuntijamme auttaa löytämään oikeat ratkaisut, jotka tukevat liiketoimintanne ongelmatonta kehittymistä.